niedziela, 14 lutego 2016

Cardiff. Wales



Szkocja jest jednym z bardziej zapadających w pamięć krajów, jakie miałem przyjemność zwiedzić. Niestety, podczas niedawnego pobytu na Rodos skradziono mi min. tablet z pokaźną galerią min. szkockich zdjęć i wówczas zrozumiałem co to jest ....wartość sentymentalna.






 

Podróż po Walii zaczęła się na lotnisku Heathrow. Stąd pojechałem do Cardiff autobusem National Express za… 5 funtów. Dopiero tutaj wynająłem autko i zacząłem lukać po okolicy.
Cardiff jest stolicą Walii.









Architektura tutaj świetnie łączy w sobie czasy przeszłe jak i obecne.








 
Najbardziej znanym obiektem jest oczywiście, położony w centrum, zamek.


Pierwszy zamek był drewniany. W XV w. został przebudowany przez swego angielskiego właściciela Richarda Beauchamp, hrabiego Warwick, opiekuna małoletniego króla Henryka VI.  




 W 1766 roku obiekt odziedziczył lord Mountstuart, 1. markiz Bute. John Crichton-Stuart, 2 markiz Bute przyczynił się do rozwoju tak samego zamku jak i miasta Cardiff. Port miejski stał się w największym na świecie miejscem przeładunku węgla. Majątek rodzinny rozrastał się do tego stopnia, iż syna Johna, 3. markiz Bute, w latach 60. XIX wieku cieszył się sławą najbogatszego człowieka na świecie. W 1866 roku zlecił on architektowi Williamowi Burges przebudowę zamku, który

 wewnątrz gotyckich wież stworzył wystawne wnętrza ozdobione muralami nadając im indywidualny klimat















 

Obok zamku, w mieście znajduje się naprawdę sporo interesujących obiektów starej jak i współczesnej myśli architektonicznej 


Cardiff Council





Park House or McConnochie House