poniedziałek, 8 lutego 2016

Ferry to & from Raasay




Sconser jest maleńkim miasteczkiem na wyspie Skye, położonym na południowym brzegu jeziora Loch Sligachan. Stąd wypływa prom na wyspę Raasay.





Miasteczko położone jest w naprawdę malowniczym otoczeniu.








Z brzegu widać wysepkę Raasay, która z założenia, była miejscem wypadowym na ...wyspę Skye.
Kiedy rezerwowałem hotel nie miałem pojęcia, iż pomysł nocowania na Raasay był strzałem w 10-tkę pod względem wygody za to całkiem kosztowny z powodu możliwości dojazdu.





W Szkocji są dość kosztowne przeprawy promowe.
Stąd zakupiłem bilet tygodniowy. Uważałem, iż oznacza to, że przez tydzień będę mógł kursować promem tam i z powrotem ze Sconser do Raasay. 




Już następnego dnia moje rozumowanie okazało się błędnym. Wg szkockiego taryfikatora - bilet tygodniowy oznacza, iż w ciągu 7 dni można raz przypłynąć i raz odpłynąć z wyspy a nie wozić się tam i z powrotem. Stąd tańszym okazał się return ticket. 


 Prom ze Sconser pływa co godzinę. Tylko w niedzielę odpływa 2 razy - rano i po południu.Odległość nie jest daleka. pokonuje ją w ciągu 25 minut.


 






Mieszkaliśmy w bardzo wygodnym Raasay House.